fanny eriksson

året tjugohundratio.

Publicerad 2010-12-30 22:13:00 i Allmänt,

Jaha ja, då var det nästan slut på ännu ett år. Sjukt som bara den. Men som alla andra i denna twisted "bloggvärld", eller vad det nu kallas, så hade jag tänkt att fixa ihop någon sorts årsresumé. Orkar dock inte riktigt göra en månadsgrej så kör på några frågor istället.

1. Hur firade du in det nya året?
Med fina flickor hemma hos Sara. Nu när jag tänker tillbaka så var det nog rätt galet ändå.


2. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
Ja. Men det enda jag kan komma på just nu är att jag såg Kent live för första gången. Helt magiskt.

3.  Höll du några av dina nyårslöften? 
Jag hade inga. Bara för att jag inte kan hålla dem.

4. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
Nej.

5. Dog någon som stod dig nära? 
Nej. Och det tackar jag gudarna för.

6. Vilka länder besökte du? 
Sverige, Österrike och även lite Danmark och Tyskland.


7.  Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011? 
Jag har egentligen haft ett väldigt bra år och har det väldigt bra i nuläget. Det enda jag hoppas på är att jag kommer att få det jävligt kul.

8. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? 
Oj.. Det känns som att det hänt väldigt mycket. Men tågresan och veckorna i Österrike, sluta nian och hela grejen med att börja gymnasiet är väl saker som kommer att fastna i minnet.





9. Vad var din största framgång 2010?
Jag antar att jag mognat lite (ganska naturligt att det blir så när man växer till sig lite) Bättre väderingar och allt sådant.

10. Hur spenderade du din skolavslutning?
Med tjejerna som jag spenderade tre år på högstadiet med. Mina fina, och nu otroligt saknade vänner. Spenderade kvällen vid ån med grillning, chillning, in till trädgårn ett tag och sedan dansdansdans.


11. Har du varit sjuk eller skadat dig? 
Ja. Förkyld, feber och hosta några gånger. Och skadar mig gör jag ju minst en gång varje dag. Men inget seriöst som brutna ben eller så, som tur är.

12. Bästa köpet?
Hm.. Har ju köpt rätt mycket saker under året. Men det måste ju ändå vara kudden som jag och en vän köpte på vägen till Österrike. Och min vackra longboard, i 100% real bamboo, haha.



13. Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder, kläder, kläder.
 
14. Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Väldigt mycket saker har ju gjort mig riktigt glad. Framförallt fina vänner. När en person säger något jättefint till en när man som minst förväntar sig det, men som mest behöver det. Och sommaren. Blir glad bara av att tänka på solglasögon, jeansshorts, tält och värme.


15. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Shakira- Waka Waka, BoB- Airplanes, K'naan- Wavin Flag, Liquido- Narcotic. Och åh, Love The Way You Lie.

16. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ojoj, detta humör. Det har varit ett rätt kämpigt år, men det har funnits många väldigt bra stunder också. Det beror ju helt på vilket år man jämför med också, men jag måste nog säga att jag håller mig på ungefär samma nivå som tidigare. Vissa stunder jätteledsen och andra stunder lycklig som fan.

17. Vad önskar du att du gjort mer?
Jag har suttit och funderat på den här frågan väldigt länge men jag kommer faktiskt inte på nåt bra.

18. Vad önskar du att du gjort mindre?
Varit ledsen över personer som inte bryr sig ett dugg om mig.

19. Hur tillbringar du julen?
Med släkten. Kalle Anka, paketlek, skratt och sjukt mycket mat.

20. Blev du kär i år?
Inte kär direkt, men lite smått förälskad kanske. Sommaren brukar ju ha den effekten.

21. Favoritprogram på TV?
Grey's Anatomy.

22. Bästa boken du läste i år?
Jag har faktiskt läst ovanligt lite det här året, så jag måste säga den tredje Twilightboken- Ljudet av ditt hjärta.

23. Största musikaliska upptäckten?
Billie The Vision And The Dancers.
 
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Håkan Hellströms fotobok, pengar, en klocka och lite annat fint.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Jag kommer faktiskt inte ihåg.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Var i skolan och var sedan hemma och fick lite besök och sådant fint.
 
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det finns väl alltid saker som kan bli bättre.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010? 
Helt normal.

29. Vad fick dig att må bra?
Ungefär samma som jag skrev på det som fick mig riktigt glad. Vänner, familj och såna som känner en så bra att man kan sitta tyst och ändå få allting sagt. Lölja sig med, skratta tills magen krampar. Nya vänner, gamla vänner. Sommarkvällar, sovsäckar, solnedgångar, musik, havet, brunbrända ben, mysiga höstkvällar och snö.

 
30. Vilken kändis var du mest sugen på? 
Taylor Lautner. Alla gånger.

31. Vem saknade du? 
Saknat lite för mycket. Människor man glidit ifrån, vänner man tappat och människor som bor alldeles för långt bort.






32. De bästa nya personer du träffade?
Måste vara de fina man träffat i den här cirkusen som de kallar gymnasiet.

Kommentarer

Postat av: marika

Publicerad 2010-12-30 22:58:47

18. Vad önskar du att du gjort mindre?

Varit ledsen över personer som inte bryr sig ett dugg om mig.



Om det är personen jag tror att det är...

Jag har dåligt samvete över att just ni två har det sådär mot varandra. Jag har frågat personen (vet inte om jag ska nämna något namn), men fattar inte vad svaret är. Det finns liksom ingen förklaring verkar det som.

Och det där med dåligt samvete... Det är just för att... Ja, du vet hur det ligger till mellan oss två och mig pratar X med, men inte dig. Det är så otroligt jobbigt att ni inte ens kan hälsa på varandra (och det är inte ditt fel, jag vet, så det dömer jag inte dig för). I wish I could turn back time är väl det enda jag kan säga mer. Spola tillbaks tills allt var bra mellan allihopa.



Förlåt för att jag tog upp det här... Men ville bara skriva det. Jag tycker att det är jobbigt för att ni inte kan se på varandra, men jag förstår att du har haft det ännu jobbigare och på så sätt lider jag med dig.

Du ska veta att jag alldig finns här för dig i alla fall, och jag vill verkligen inte att "den" (känns sjukt töntigt att skriva så) ska komma emellan vår vänskap. Fint inlägg du har gjort för övrigt!

I love you. <3

Postat av: S.

Publicerad 2010-12-30 23:32:05

awww, gud du är ju en sådan söt och underbar person. jag älskar dej och jag vill aldrig tappa kontakten med dig min älskade partner och allt som finns från alla våra år tillsammans i skolan, fritiden, skratten, allt flummande och alla bråken, vilket inte är kul att minnas...men vi har alltid kommit tillbaka till varandra och det kan bara betyda en sak riktig vänskap! en sak jag kom på när jag satt och läste var när vi i år(tror jag de va) vi kom på att när vi blir 50 år, om vi inte är gifta då så gifter vi oss, det är bara något SÅ sjukt vi kan komma på du & jag. JAG ÄLSKAR DIG FANNY!<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

-

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela